soundhub_pos_sort.png

Sound Hub Denmark

021-keyword.png

Strategi

014-photo.png

Fotografi

032-copy-writing.png

Tekster

013-promotion.png

Markedsføring

035-bar-chart.png

SEO

010-monitoring.png

Kampagner

2.000+

Emner

50+

Leads

14+

Kandidater

Sound Hub er en ny incubator for lydteknologi-virksomheder, og det er en af Content Crews første kunder. Deres opgave til os var at bygge en online tilstedeværelse og marketingstrategi fra bunden på kun tre måneder.

Målet? At tiltrække startups til Sound Hub Denmark.
Det var op til os at lave en marketingkampagne, der fokuserede på at generere leads.
Først sikrede vi os, at det rigtige indhold var tilstede på hjemmesiden og i deres promo-materiale. Derefter sikrede vi os, at Sound Hub hjemmesiden var synlig både online og på Google.
Dybest set udførte vi en stor head-hunting- og markedsføringskampagne, der resulterede i tallene ovenfor.

Le Tour Revanchen 2019

021-keyword.png

Strategi

013-promotion.png

Markedsføring

010-monitoring.png

Kampagner

250.000+

Rækkevidde

450.000+

Visninger

2000+

Svar på begivenhed

struer_kommune.png

Le Tour Revanchen var et internationalt cykelløb i Struer, der fandt sted to dage efter Tour de France sluttede. Mange professionelle cykelryttere fra touren deltog i løbet, der også blev vist på landsdækkende tv.
Struer Kommune bad os om at markedsføre begivenheden, så så mange som muligt ville deltage.
På trods af et stramt budget og kort frist kørte vi en kampagne på Facebook og Instagram, der nåede over 250.000 forskellige mennesker i Danmark. Kampagnen var målrettet turister i området samt cykelentusiaster, og opslagene nåede op over 450.000 impressions?
Som et resultat trykkede næsten 2000 mennesker "deltager" eller "interesseret" på facebook-begivenheden, og CPM og CPC har gennem hele kampagnen været meget lav.

68588499_2363566837013056_70568771198459

Struer Tracks

021-keyword.png

Strategi

003-video-marketing.png

Video

032-copy-writing.png

Tekst

10.000+

Rækkevidde

2.200+

Interaktioner

180°

Turn-around

Til denne opgave udnyttede Daniel sine video (og musikalske) evner til at brande Struer Tracks. Konteksten er, at lydkunstfestivalen Struer Tracks sluttede efter tre succesfulde uger med en udstilling, der blev rost i lokale og landsdækkende medier. Men smag og behag er som bekendt forskellig - især i forbindelse med kunst. Derfor var der også af og til negative kommentarer om det nye  permanente værk "Amplified Views" på havnen i Struer. 

Daniel gik i ledtog med holdet i Lydens By og skabte sangen "Virkelig Grimt" ved at kombinere negative kommentarer på Facebook og en god portion humor. Videoen og sangen blev godt modtaget og står som et pragteksempel på den virkning strategisk gennemtænkt indhold kan have for en virksomhed.

Run to the Beat

021-keyword.png

Strategi

013-promotion.png

Markedsføring

010-monitoring.png

Kampagner

100.000+

Rækkevidde

6 DKK

CPM

< 1.5 DKK

CPC

s-l960.jpg

Run to the Beat kampagnen var specifikt målrettet mod at øge billetsalget til Run to the Beat 2019 gennem online markedsføring i de sidste dage op til løbet. Med det in mente afviklede vi en 16 dage lang markedsføringskampagne på Facebook og Instagram. De kreative videoer blev lavet af Lydens By, mens designet af reklamerne, målretningen og optimeringen blev lavet af Content Crew. Reklamerne blev jævnligt vist til specifikke målgrupper, der sandsynligvis ville være interesserede i Run to the Beat. Reklamerne var optimerede til at få målgruppen til at købe en billet gennem et link til Run to the Beat hjemmesiden, som reklamen linkede til.